Maak van deze Black Friday een succes: 6 Black Friday tips voor ondernemers



Op vrijdag 25 november is het alweer zover, de hoogdag van de (online) shopper: Black Friday. Een traditie die is komen overwaaien van over de grote plas en steevast garant staat voor gigantische kortingen en mooie deals voor de consument. Zo’n knotsgekke kortingen zetten natuurlijk aan tot kopen. Wist je bijvoorbeeld dat er op Black Friday ongeveer 70% meer aankopen worden gedaan dan op een gemiddelde vrijdag? Als ondernemer schuilt hier natuurlijk een grote kans in. Weet je zelf niet waar te beginnen om van deze Black Friday een succes te maken? Geen zorgen, wij helpen je op weg.

Wat is Black Friday? 

De eerste dag na Thanksgiving is in de Verenigde Staten het officiële startschot van de kerstaankopen. Sinds de jaren 50 van de vorige eeuw trekt de Amerikaan op Black Friday steevast eropuit om kerstcadeau's te kopen. Om de verkoop aan te zwengelen kiezen de meeste winkels ervoor om stevige kortingen te geven. Iets wat vaak tot hallucinante taferelen leidt. Een gigantische mensenmassa die om ter snelst flatscreen televisies uit de rekken sleurt tot zelfs heuse knokpartijen om de laatste smartphone te bemachtigen: het maakt allemaal deel uit van de Black Friday gekte in de VS. 

De traditie wint de afgelopen jaren ook zeer sterk aan populariteit in de rest van de wereld. In Europa vieren we dan misschien geen Thanksgiving, maar Black Friday staat bij vele shoppers ook met stip in de agenda aangeduid. Winkels bieden dan ook leuke kortingen aan en doen alles in hun macht om klanten over de vloer te krijgen. 

De beste Black Friday tips voor ondernemers

Wil je zelf ook je verkoop de stratosfeer injagen? Dan is Black Friday een kans die je niet mag laten liggen. Met onze 6 tips ben je klaar om van deze Black Friday een succes te maken. 

1. Campagne op sociale media

Wil je dat klanten de deur platlopen? Dan moet je ze natuurlijk ook een reden geven om langs te komen. Wil je op een makkelijke manier zo veel mogelijk mensen informeren waarom jouw deals beter zijn dan die van de concurrentie? Dan kan je niet rond sociale media heen. Deel leuke deals met je klanten en volgers en geef een sneak peak in de leukste kortingen. 

Wil je nog meer mensen bereiken dan je eigen volgers en bestaande klanten? Dan kan je natuurlijk ervoor kiezen om te adverteren op je socialsAdvertenties op sociale media zijn een budgetvriendelijke manier om een grote doelgroep te bereiken. Waar wacht je nog op? Smijt nu al een vette deal op je sociale media kanalen. 


2. E-mail campagne 

Via sociale media kan je natuurlijk niet iedereen bereiken. Daarom is het ook belangrijk om in te zetten op een degelijke e-mail campagne. Stuur tijdig een nieuwsbrief uit en zet je klantenbestand aan om op vrijdag je winkel te bezoeken.  

Een E-mail komt altijd aan

3. Vergeet je website niet

Je hebt leuke deals op sociale media gedeeld: check. Je hebt een topper van een nieuwsbrief verzonden naar je trouwe klanten: check. Ben je nu helemaal klaar voor Black Friday? Het antwoord is nee. Vergeet ook zeker niet om op je website duidelijk te communiceren over de deals die potentiële kopers bij jou kunnen doen.

Maak gebruik van originele banners en werk bijvoorbeeld met een aftelklok. Op die manier maak je ook duidelijk aan je klanten dat het slechts om tijdelijke deals gaat. Maak ook duidelijk wanneer de laatste stuks de deur uit gaan. Hierdoor zullen twijfelaars sneller de knoop doorhakken om toch nog met een leuke korting aan de haal te gaan. 

De voordelen van een Smart-Site

4. Geef VIP-kortingen

Je klanten voelen zich graag uniek. Maak daarom van je trouwe klanten echte VIP’s. Verdeel speciale kortingscodes voor goede klanten om ze zo aan te zetten om wat meer te kopen. Daarnaast kan je ook een unieke korting of een leuke attentie geven aan klanten die zich inschrijven op je nieuwsbrief. Op die manier bereikt je e-mail campagne volgende Black Friday een nog groter publiek. 

5. Boost je verkoop met Early Bird deals

The early bird catches the worm. Laat je klanten merken dat ze niet hoeven te twijfelen om te kopen. Sterker nog: beloon de snelle beslissers met een extra korting. Op die manier neem je sneller de twijfel weg bij potentiële kopers.

6. Extra kortingen bij bundels  

Wil je meer verkopen? Beloon je klanten die veel willen kopen met een extra korting. Buy more, save more is dan ook een tactiek die kopers aan zet om meer te kopen dan dat ze zonder extra kortingen zouden doen. 

Meer verkopen tijdens Black Friday? Up-To-Date WebDesign helpt je op weg

Een groter publiek aanspreken, beter communiceren naar je klanten of een perfect geoptimaliseerde website laten bouwen? Dat laat je bij Up-To-Date WebDesign doen. Met onze jarenlange expertise helpen we jouw bedrijf de volgende stap zetten. 

Maak nu vrijblijvend een afspraak

Referenties

In de kijker

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo word je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

NUMMER #1 "Webdesigner Belgium": 

Uitstekend

4,8 uit 5 | gebaseerd op +430 GOOGLE REVIEWS

Referentieblogs

BEKIJK ALLES   >>

WEBSITE LATEN MAKEN?

Kies een Smart-Site en je wilt nooit meer iets anders

Een Smart-Site maakt het gemakkelijk om automatisch up-to-date te blijven met je klanten en overal aanwezig te zijn.

Graag een afspraak