Val op met 360° beelden in Google en Facebook



Foto's en video's in 360° bestaan nu al een tijdje en zijn vooral bekend dankzij de actievideo's van de GoPro camera's en 360° foto's zoals deze van New York. Deze foto werd genomen met een 195 Gigapixel camera waardoor kan blijven inzoomen op details in de foto.  



Slimme ondernemers en promoters gebruiken het nu ook steeds meer om hun bedrijf, diensten en projecten in de kijker te zetten. Nu haalt niet iedereen zo'n high-tech camera in huis, maar dat hoeft ook helemaal niet. Dankzij toestellen zoals de Insta360 One wordt het gemakkelijk om zelf ook foto's en video's in 360° te maken.

Met de juiste apps kan je die meteen online plaatsen om aan een groot publiek te tonen, zoals deze foto die we tijdens één van onze Google-seminars in samenwerking met Tesla hebben gemaakt. Je kan met je duim of muis rondkijken in deze foto.

Voordelen van 360° beelden voor ondernemers

Met een meeslepende 360-foto bied je mensen een echte beleving van een moment, in tegenstelling tot de emoties die een normale foto teweeg brengt. Bedrijven die 360-foto's gebruiken krijgen meer online aandacht dan bedrijven die dat niet doen. Bezoekers besteden ook meer tijd aan het bladeren door de 360 ??° -foto's, waardoor ze minder tijd hebben om naar uw concurrenten te kijken.

Je kan zelf een event, product of locatie showcasen en geeft zo (nieuwe) klanten de kans om veel beter  virtuele wandeling maken op die plaats. Het enige wat je nodig hebt is een goede storyline.

360-graden-beelden worden vaker gedeeld en trekken meer volgers en views aan. Ook de click through rate (het aantal mensen die op de link klikten en zo op de doelpagina belanden) ligt hoger dan bij normale video's.

De techniek erg gebruiksvriendelijk. Meer dan je smartphone heb je niet nodig.

Het zorgt voor meer persoonlijkheid, iets dat enorm aantrekt op het soms wat afstandelijke sociale web. 

Het interactiepercentage van de 360° video ligt hoger dan bij een viewthrough. Dat betekent dat mensen ondanks dat ze minder lang kijken naar een 360-ervaring, wel op korte tijd sneller getriggerd worden naar de gebruikerspagina.

Hoe ga je te werk?

Met een toestel zoals de Insta360One kan je met één druk op de knop 360° foto's nemen en toevoegen aan Street View. Of oefen er alvast op los met een app op je smartphone.

Download hier de 360-graden-app voor iPhone
Download hier de 360-graden-app voor Android

Heb je een app gedownload en geïnstalleerd? Dan ben je klaar voor je eerste 360-graden-foto. Welke app je ook gebruikt, het principe om 360-graden-foto’s te maken is altijd hetzelfde. Hou je smartphone zo dicht mogelijk tegen je lichaam aan. Terwijl je om je as draait druk je op de knop 'opnemen' en zo worden er meerdere foto's gemaakt die de software dan samenvoegt tot één 360-graden-foto. Probeer het zeker enkele keren voor een geslaagd resultaat. 

Wil je het beeld graag delen? Dat kan zowel met de bekendste 360-graden-dienst Google Street View, als op Facebook. Kijkers kunnen deze immersive video dan bekijken door met hun muisknop of vinger te swipen naar de hoek die ze graag willen zien.


5 ideeën voor jouw onderneming in 360°

Deze moderne techniek weet dus duidelijk veel sneller een publiek te boeien dan klassieke beelden. Omdat wij niets liever doen dan jou helpen je onderneming te doen groeien, lijstte wij alvast vijf ideeën op om jouw merk in de kijker te zetten.

  • Maak een welkomstvideo of bedrijfsfilm.
  • Zet je bedrijf of winkel in de kijker door kijkers een rondleiding te geven.
  • Werf jij aan? Maak dan samen met collega's een sympathieke video waarin je je vacature uitlegt en aanspoort tot actie.
  • Laat kijkers je evenement bijwonen vanuit hun zetel als ze er zelf niet bij kunnen zijn. 
  • Workshops, trainingen en handige tips in een 360-graden-video gieten doen ondernemers en consumenten je diensten langer onthouden.

Nu virtual reality steeds dichter in zicht komt, is het leuk om alvast aan de slag te gaan met nieuwe technologische snufjes. Zo blijf je up-to-date met alle voordelen en blijf je de concurrentie een stap voor. Experimenteren is dus de boodschap.

Referenties

In de kijker

Beter scoren online?

​​​​​​​Wij helpen u  graag verder.